Obrazovanje odraslih temeljeno je na koncepciji cjeloživotnog učenja i podrazumijeva sve procese učenja odraslih osoba koji se odvijaju izvan sustava redovnog školovanja, i podrazumijeva:
- Formalno obrazovanje;
- Neformalno obrazovanje;
- Informalno obrazovanje
Te je usmjereno:
- Povećanju zapošljivosti,
- Aktivnom građanstvu i
- Osobnom razvoju.
Obrazovanje odraslih, time, predstavlja najveći, najširi i najobuhvatniji, dio ukupnog obrazovnog sustava. Koncepcija cjeloživotnog učenja nastala je upravo iz razloga što se količina novog znanja svakim danom sve više povećava, dok postojeće znanje sve više i brže zastarijeva. Štoviše, cjeloživotno učenje je bazirano na stalnom pristupu učenju i obrazovanju radi stjecanja novih i obnavljanja već stečenih znanja i vještina, potrebnih za sudjelovanje u radu i društvu znanja odnosno društvu koje uči.
Neka bitna načela cjeloživotnog učenja jesu:
- mogućnost usvajanja i obnavljanja znanja, vještina i potencijala u različitim razdobljima života,
- jednakost pristupa i mogućnosti za uspjeh u cjeloživotnom učenju na razini njegovih želja i sposobnosti,
- pravo na priznanje znanja i vještina stečenih u različitim okruženjima i načinima učenja.
IZJAVA O PREUZIMANJU ODGOVORNOSTI
Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije
www.strukturnifondovi.hr
www.esf.hr